tiistai 17. marraskuuta 2009

Nasunuha

Rakkaalla lapsella on monta nimeä ja tuo H1N1-virus tuntuu saaneen puoli Suomea polvilleen, ei niinkään taudista, vaan hysteriasta. Lehdet revittelevät otsikoita kuolleiden lukumäärästä unohtaen mainita, että valtaosa uhreista on vanhoja ja sairaita, jotka muutenkin olisivat nukkuneet pois. Ihmiset tappelevat rokotteista ja jonottavat niitä kuin leipää - olen todellakin hämmästynyt.

En tiedä, olisinko itse edes ottanut rokotetta ellei työnanataja olisi puoli pakolla painostanut kaikkia sellaista hakemaan. Olen saanut rokotukseni reilu kaksi viikkoa sitten eli minulla pitäisi olla sen antama suoja tuota pöpöä vastaan.

Olen onneksi välttynyt toistaiseksi taudilta ja toivon välttyväni vastakin, vaikka olenkin tavannut aika monta tautista ja aivan liian monta hysteeristä luulotautista todellisten tautisten lisäksi. Olen kurkkuani myöten täynnä koko tautia, enkä halua kuulla siitä enää sanaakaan. Toivottavasti epidemia menee pian ohitse tai lehdet löytävät jonkin uuden aiheen reposteltavaksi.

Ystävällisin terveisin ei-hini-fani

Ei kommentteja: