perjantai 12. marraskuuta 2010

Tyhjiä lupauksia

Minun varmaan pitäisi kirjoittaa seuraavaksi tavoitteekseni, että käytän koko seuraavan kuun palkkani vaatteisiin. Silloin seuraus olisi se, että minä en löytäsi yhtään ainoaa sopivaa vaateriepua.

Nyt kun menin vannomaan, että marraskuu ilman vaatehankintoja, niin kas miten siinä taas kävikään. Kävin paikallisen vaateliikkeen ale-päivillä ja palasin yhden uuden jakun kanssa. Tietysti voidaan kysyä, onko järkevää lähteä vaatekaupan ale-päiville, jos ei ole lupaa ostaa yhtään vaatetta, mutta se on sitten toinen asia se.

Voidaanko perusteluina käyttää sitä, että se oli 1) ihan minun väriseni, 2) tarpeellinen, sillä tarvitsen pikkujouluihin jotain uutta ja 3) se oli ennen kaikkea halpa siis nyt, ei ollut ollut ennen.

Kävimme erään ladyn kanssa kyttäily ja kyräily episodin tuon vaatetelineen vieressä, sillä hän ehti napata ko. jakusta ensin sen isomman koon ja olin jo tosi katkera, sillä olin varma, ettei se pienempi mahdu minulle. Kiikutin kuitenkin pienemmän vihreän ja isomman punaisen sovituskoppiin. Olisin voinut tanssia ripaskaa pitkin vaateliikkeen käytäviä, sillä se isompi koko oli liian iso ja pienempi aivan kuin minulle tehty. Kiikutin siis harmaalla taitetun fuksianvärisen jakun takaisin rekkiin, jossa ko. lady epätoivoisesti penkoi vihreitä jakkuja - haki ilmeisesti juuri sitä kokoa, jonka olin onnistunut nappaamaan. Myöhemmin näin hänet kassajonossa tuon fuksianvärisen jakun kanssa ja hän tuijotti kädessäni olevaa vihreää jakkua...

Mikä tässä jakussa on siis niin ihmeellistä, se on Voglian mallistoa, melko perusmallin jakku, pitkät hihat, muotoleikkaukset, edessä kaksi isoa nappia. Kangas on herkullisen väristä sinisen vihreää, juuri sitä minun sävyäni, rypistettyä ja siksi eläväpintaista, shaalikaulukset eli siis ihan tavallinen jakku. Se mikä tuon vaatteen teki erityiseksi oli hintalappu, jossa seisoi 199€ - no siinä sinänsä mitään epätavallista ole, mutta kun sen vieressä oli alennuslappu, jossa aleprosenttina oli 90!!!!!!

Kyllä, ihan totta, noita jakkuja myytiin 90% alennuksella. Minä siis maksoin kaunoikaisestani vain 19,90€. Aivan uskomatonta, että minä olen onnellinen siitä huolimatta, että rikoin "en osta mitään vaatteita"- lupaukseni, mutta olisinhan minä typerä ollut, jos olisin tuollaisen tilaisuuden jättänyt käyttämättä.

Nyt vain pohdin, miten asustan kaunokaisen parin viikon päästä oleviin pikkujouluihin.

2 kommenttia:

Mari kirjoitti...

:D hieno löytö ja aika järisyttävä alennus! En ole muuten koskaan tuollaiseen aleprosenttiin törmännyt, vaikkakin onnistuin löytämään haaveilemani OddMollyn paidan hyvällä hinnalla- ja olen NIIIIIIN onnellinen siitä!

ps. saanko linkittää sun sivun omaan blogiini?
Halauksia, Mari

rouva Jälkikirjoitus kirjoitti...

Tuolta paikallisesta tekee joskus sesonkien vaihtuessa uskomattomia löytöjä - olen ennenkin ostanut jotain 70-90% alennuksella. Toisaalta se on sitten muutoin niin kallis kauppa, etten malta sieltä mitään täydellä hintaa ostaakaan - juu, olen nuuka ;-).

Saat toki linkittää tämän blogiisi, jos haluat! Vaikka kirjoitukseni taitavat olla nykyään enemmän sekavaa pullomössöä kuin kunnollisia ajatuksia.