torstai 29. syyskuuta 2011

Huudosta hankittua

Viime aikoina olen ollut tilanteessa, jossa uusia mielitekoja on riittänyt melkein loputtomasti. Aina kun yhdestä on päässyt eroon, on tilalle tullut toinen ja kolmas ja jopa mahdollisesti neljäskin. Useimmiten olen yrittänyt hillitä himojani ja hallita halujani ja jättää jotain ostamattakin - ja keskittyä hankkimaan lähinnä jotain sellaista, joka oikeasti on järkevää ja tarpeellista.

Tiedän, miten tylsältä ja tavanomaiselta tuo kuulostaa, mutta se nyt vaan on se totuus, että minä en tallusta syksyn loskakeleissä ja sateella kymmenen sentin koroilla, vaikka jotkut muut tekevätkin niin. Koska minä en siis käytä piikkareita joka päivä, en myöskään tarvitse niitä yhtään lisää. Sen sijaan vielä keskeneräisessä postauksessani kerron, miten jouduin luopumaan tavallisista mustista kengistäni.

Koska minä olen minä, hankin yhtä poistoon mennyttä paria korvaamaan neljä uutta. En minä noin montaa olisi ostanut, elleivät olisi olleet huuto.netissä myynnissä yhtenä pakettina ja kaikki uusia tai vähintäänkin uudenveroisia.

Näitä ensimmäisiä minä tuosta paketista eniten himoitsin, sillä minulla on ollut vastaavat ruskeat ja kävelin ne yksinkertaisesti puhki. Ne oli pakko hävittää sen takia, että pohjat kuluivat loppuun - toivottavasti näiden mustien kanssa käy samoin.

Nämä toisetkin ovat suomalaiset ja ihan uudet. Myönnän mallin olevan tätimäinen, mutta on se ainakin vähän (lue paljon) sirompi kuin nykyiset käytössä olevat "klohmo" vagabondini paksulla pohjalla ja jykevällä korolla, jotka ovat palvelleet minua jo toista kymmentä vuotta. Niissä ei ole muuta vikaa kuin se, että ne painavat kuin synti, enkä osaa hiipiä ne jalassa rapussamme tuottamatta hirveää meteliä. Ja jos nyt oikein pilkkua viilataan, niin on kai pakko myöntää, että niistä löytyy kulumaa korkolapuista (aika pahaakin sellaista), pohjasta ja sisäpohkasta eli eivät ne ihan uudenveroiset ole siis nuo vagabondit, nämä hankkimani kengät ovat iskemättömät.
Nämä Tamariksen sandaalit olivat minulle paketissa ne " ei niin tärkeät extrat", mutta sopivat jalkaan tosi hyvin eli tulevat kuitenkin käyttöön ensi kesänä. Ja ehtaa nahkaa nämäkin eli jalat kiittävät.
Samaa voi sanoa näistä avokkaista, nämä eivät olleet se tärkein asia paketissa, mutta ihan mukava, että tulivat mukana.

Koko kenkäpaketti postikuluineen kustansi 14,20 e eli ei siihen paljon kenkäparille jää hintaa, varsinkin kun kahdet olivat ihan uudet, nahkaiset ja suomalaiset.

Näiden lisäksi sulovileeniys minussa voitti ja hankin myös yhden vaatepaketin. Siinä oli kaksi uuden veroisessa kunnossa olevaa housupukua ja yhdet suorat housut. Hintaa paketille postikuluineen 12e eli reilu kaksi euroa per vaate.

Tämän punaisen housupuvun ajattelin laittaa päälleni pikkujouluihin. Se kun on jo nyt ihan passelin kokoinen.

Tämä luumunvärinen puku on pieni, mutta sen hankin tarkoittaen tavoitepuvuksi ja uskon sen sopivan viimeistään syntymäpäiväni aikaan. Ja kyllä, yläosa on kuvassa oikean värinen ja livenä housutkin samaa sävyä, jostain syystä vaan kuvassa näyttävät mustilta.

Myös nämä tummanruskeat housut ovat nyt aavistuksen pienet, mutta menevät varmasti ensi vuonna - niin olen päättänyt.
Mielestäni tein tosi hyviä ostoksia, ja vaatteiden kohdalla on aina se hyvä puoli, että jos eivät minulle mene, voin aina antaa ne äidille, jolle niiden pitäsi olla sopivat, kun vaan lahkeet lyhennetään.

Ei kommentteja: