keskiviikko 11. heinäkuuta 2012

Hyvän mielen haaste

Ystäväni Mari Alppihovissa-blogista heitti minulle jo aikoja sitten hyvän mielen haasteen, jossa piti kertoa kymmenen asiaa, jotka tullessaan/ ollessaan tuovat hyvää mieltä.

Koska Mari itse kuvittaa blogiaan mitä upeimmilla kuvilla, aiheutti erityisesti postauksen kuvallinen puoli minulle päänvaivaa, koska olen parempi sanailussa kuin kuvailussa. Toisen osan ongelmaan toi tietenkin valinnan vaikeus, mitkä kymmenen asiaa valitisisin - ottaisinko isoja vai pieniä juttuja, mitkä todella tuovat elämääni eniten hyvää mieltä ja onnellisuutta.

Pyörittelin aihetta mielessäni yli kaksi kuukautta, ennen kuin olin saanut valittua NE kymmenen asiaa, jotka haluan nostaa esiin.

Ensimmäisen kuvan kollaasissa on monta minulle tärkeää asiaa. Olen ihmis-ihminen, joten perhe ja ystävät ovat minulle todella tärkeitä ja tuovat hyvää mieltä olemassa olollaan. Minun kohdallani perhe on kaksipiippuinen juttu, on tietenkin puolisoni, joka on tämän hetkinen perheeni, mutta myös koti-kotona asuva perheeni on minulle äärimmäisen tärkeä. Samoin ystävät ja "sisarukset", jotka eivät ole biologisia sisaruksiani, mutta kuitenkin läheisempiä kuin joidenkin oikeat sisaret ovat heille.

Ensimmäiset kolme tärkeää onnellisuutta tuovaa asiaa ovat siis:
1) Herra Kirjoitus, joka on elämäni tärkein ihminen. Häntä symboloivat kuvassa sormukset, joilla minut on hänelle "varattu" ja puolisoksi otettu
2) Perhe ja suku. Näitä kuvassa kuvaavat valokuvat ja esineet, jotka ovat kuuluneet rakkailleni tai joita olen heiltä saanut
3) Ystävät. Heitä edustavat samoin kuvat ja esineet

Olen sikäli outo ihminen, että rakastan työtäni ja sillä on iso merkitys elämässäni. Niinpä minun on melkein pakko nostaa työ ja siihen liittyvät jutut seuravaksi hyvää mieltä tuottavaksi asiaksi.

4) Työ, jossa riittää haastetta ja joka tuo onnistumisen (ja välillä epäonnistumisenkin) kokemuksia.
5) Loma, joka on ansaittu ja alkaa reilun viikon kuluttua.

6) Käsillä tekeminen. Näperrän mielelläni monenlaista, välillä ihan turhaa ja tolkutontakin, mutta ei kai sillä ole väliä, pääasia on se, että itsellä on hyvä mieli.

7) Aurinko. Rakastan valoa ja lämpöä, voin suoranaisesti sanoa, että en kykene elämään ilman niitä. Talvikauden aurinkopulaa lievittävät kirkasvalolamppu ja matkat jonnekin sinne, missä aurinko paistaa ja lämmintä riittää.




8) Kesä. Eivätköhän ne perustelut löydy tuosta edeltä ja lisäksi vielä se uskomaton vihreys, joka Suomen kesään liittyy. Pelkästään jo tuo vihreys saa hymyn kasvoille päivä toisensa jälkeen.



9) Kynnet. Kun on yli vuoden katsellut käsiään, joissa ennen kauniit kynnet liuskoittuvat  lähes juureen asti ja näyttävät kamalilta, osaa iloita siitä, kun kynnet jälleen kasvavat pitkiksi ja kestävät muutakin kuin niihin päin katsomisen.



10) Metrilakritsi. Olen koko kesän odottanut asuinkaupunkini kesätapahtumaa, josta saan käydä hakemassa pussillisen metrilakua. Tuo tapahtuma alkaa perjantaina, joten arvatkaapa, mistä minut löytää silloin - kyllä vain, pohtimassa sitä, ottaisinko kirpeää omenaa vaiko kolaa?


Ei kommentteja: