torstai 16. elokuuta 2012

Hanko, Hanko, Hanko...lempiystäväin

Liian monesta blogista olen lukenut juttua Novitan kierrätyspuuvillalangasta, Hangosta. Kun sellainen sattui tarjouksessa kohdalle, oli ihan pakko ostaa testattavaksi. Onnekseni en ostanut kuin yhden kerän.

En muista milloin lanka on niin pahasti vienyt minua. Ottelupisteet Hanko- Rouva JK ovat kutakuinkin 6-1. Koska lankaa ei ollut kuin yksi kerä, ajattelin tehdä siitä tiskirätin (niitähän minä olen viime aikoina oikein urakalla vääntänyt). Katselin sopivan mallin ja aloitin. Totesin, ettei toimi - rätistä tulisi valtava ja purin tekeleen. Etsin seuraavan mallin ja aloitin jälleen vain purkaakseni sen jälleen kerran.

Neljännellä yrittämällä sain sentään ensimmäisen testilapun aikaiseksi. Tuloksena oli tällainen korinpohjaneuleinen pikkurätti. Kuvassa taustalla.


Itse asiassa tuota pientä rättiä ei olisi pitänyt tehdä, sillä sitten kun vihdoin löysin sopivan mallin ja tarvitsijan - äiti tarvitsee reilunkokoista tukevaa rättiä puuhellan pesemiseen maalla - kävikin niin, että lanka loppui kesken. Onneksi äidille kelpaa vähän vajaakin rätti, yksi kulma tuosta jäi puuttumaan, kun lanka loppui kesken.

Jotenkin tuli sellainen tunne, että ei enää Hankoa minulle,vaikka nopeasti tuosta tehdyt jutut valmistuivat, kun vaan niin pitkälle lopulta  päästiin.

Ei kommentteja: