torstai 18. huhtikuuta 2013

Kotilieden lämmössä

Kirjakerhon jäsenyyteni oikeutti minut jälleen ilmaiseen pätkään jotain tiettyä kyseisen kustantamon lehteä ja kyseisestä valikoimasta (joka olisi voinut olla laajempi, vaikka lahjahevosen suuhun ei kuulema saisikaan katsoa) valitsin Kotilieden.

Nyt kun muutama numero on postiluukustamme sisään tupsahtanut ja tullut sekä läpiselattua että tarkalleen luettua, olen positiivisesti yllättynyt. Joko minä olen keski-ikäistynyt entistäkin enemmän (mielikuvani Kotiliedestä on aina ollut keski-ikäisen perheenäidin lehti) tai sitten lehden linja on nuorentunut huomattavasti, sillä sisältö tosiaan oli minun mieleeni. Monipuolista, viihdyttävää ja silti asiallista ja kuitenkin myös hauskaa.Varsin mielenkiintoisia henkilöitä, kokeilemisen arvoisia reseptejä, lyhyempiä ja pidempiä juttuja.

Rakas puolisoni luki tämän jutun etukäteen ja totesi tyypillisen miehiseen tapaansa: juu, siinähän se, on sä olet keski-ikäistynyt. Eli niin kai se sitten on, Kotiliesi on keski-ikäisten naisten lehti ja minä olen ainakin mieleltäni keski-ikäinen.

Kuvassa on muuten myös toinen uusi lehtituttavuus, nimittäin Geo. Sekin on "ilmainen" eli palkkioksi saatu. Kyseiseen lehteen en ole vielä kovin syvällisesti ehtinyt tutustua, mutta kuvat ainakin ovat upeita.

Huomaan muuten blogissani viime aikoina esiintyneen kovasti paljon kaikenlaista "ilmaista", itse asiassa niin paljon, että pitäisiköhän Kaloriinan
kamarin nimi muuttaakin Kaloriinan ilmaisiksi. Tosin edelleenkin olen sitä mieltä, ettei oikeasti ole ilmaista lounasta. Kyllä minä olen tuon kirjakerhon kautta sen verran paljon hyllyn täytettä aikoinaan tilannut, ettei muutama lehdennumero lahjuksina ole yhtään liikaa, vaikka viimeaikoina onkin ollut hyllytilan vähyyden vuoksi tilausrintamalla hiljaisempaa. Samoin nuo "ilmaiset" testaustuotteet kuitenkin edellyttävät jonkinlaista panostusta nekin, tuotteesta kertomista, kirjoittamista ja raportointia eli ei tosiaan ole aivan ilmaista lounasta, vaikka hyvän alennuksen voikin saada.

Ei kommentteja: