perjantai 2. toukokuuta 2014

Kärsivällisyys kannattaa - ainakin joskus

Toivottavasti otsikko todellakin pitää paikkansa, eikä ole vain allekirjoittaneen haaveunta. Hyvät mahdollisuudet tuohon ainakin on, sillä olen taas toivoakseni saanut yhden kokoelmani pykälää lähemmäs täydellisyyttä.

Olin jo lähes luopunut toivosta ja entisen päivittäin selailun sijaan katselin Tori.fitä ja Huuto.nettiä satunnaisesti, jopa viikon tai parin välein etsien puuttuvia paloja. Itse asiassa niistä on kyllä tallennettuna ihan huuto.net vahtikin, mutta erilaisista hakusanoista ja nimeämistyyteistä johtuen se ei aina saa saalistettua kaikkia kohteita haavinsa, sen vuoksi selailen satunnaisesti myös eri hakusanoilla varmuuden vuoksi. Kuten todettu nykyään yhä harvemmin, sillä en jotenkaan uskonut onnen potkaisevan minua.

Tänään kuitenkin osuivat tähden kohdalleen ja löysin aivan sattumalta juuri tänä aamuna myyntiin laitetun osta heti - kohteen ja kädet vapisten tietenkin huusin sen kotiin. Tuo kohde kun sattui olemaan Kalevala korun joulukoriste kokoelmastani puuttunut vuoden 2006 koriste Idän tähti.

Siis tämä, täsmälleen sama yksilö, sillä kuva on lainattu huuto.netin ilmoituksesta, on nyt sitten muuttamassa meille.


Myyjä vaikuttaa luotettavalta, onhan hänellä toista tuhatta positiivista palautetta kaupoistaan, joten olen positiivisesti odottavalla kannalla sen suhteen, että saankin tuon huutamani koristeen.

Olin jo välillä vaipumassa epätoivoon, kuten olen täälläkin kipuillut, ja mietin, että pitäisikö sittenkin maksaa se 90€ + kalliit postarit, mitä eräs toinen huuto.net myyjä vastaavasta - siitä ainoasta, joka huuto.netissä on myynnissä ollut - pyytää. Tarjosin kyseisestä koristeesta jossain vaiheessa viisikymppiä, mutta myyjä piti sitä liian vähänä. Nyt sain sitten koristeen postikuluineen alle tuon. Odottelen siis postiluukun kolahdusta.

Ei kommentteja: