tiistai 22. heinäkuuta 2014

Vihreä välähdys

Mitä ilmeisimmin tuo vihreä välähdys kävi allekirjoittaneen aivoissa, kun en kyennyt vastustamaan kiusausta - taaskaan.  Voisin kohta ostaa paidan, jossa lukee, että pystyn vastustamaan kaikkea paitsi kiusauksia.

Kävimme jokunen päivä sitten paikallisessa Prismassa, jonka kenkähyllystä minulle huuteli pari kenkiä. Kävin katsomassa koot ja hintalaput, mutta pystyin jättämään ne kauppaan - vielä silloin.
Kaksi päivää myöhemmin en sitten enää kyennyt vastustamaan kiusausta ja oli pakko palata katsomaan, vieläkö ne olisivat siellä.

Kyllä vain, ne olivat edelleen odottamassa minua, joten päätin, että ne on tarkoitettu minulle ja ostin ne.

Herra Kirjoitus nauroi suorastaan ääneen, kun näki minun saapuvan kenkähyllyltä onnellinen hymy naamallani. Nähtyään, mitä sieltä toin, hän suorastaan hihitti. Näyttivät kuulemma täsmälleen siltä, että kuuluvat minun kenkäkaappiini.





Nuo vihreät mokkajäljitelmäpintaiset popot maksoivat viisi euroa! Alkuperäinen hinta oli ollut liki neljäkymppiä eli alennusprosentti oli varsin huikea. Kuvat vaan eivät tee niiden värille oikeutta, ovat siis oikeasti sinivihreät eivätkä tummanharmaat kuten kuvissa näyttää. Platot ja kiilakorot muuttavat ne mukaviksi kävellä, eivätkä korot tunnu lainkaan niin korkeilta kuin näyttävät.

Vielä paremmaksi löydön tekee se, että olen vuosia sitten ostanut kirppikseltä laukun, joka on odottanut siitä asti parikseen sopivia kenkiä. Nyt ne taisivat löytyä, väriero on hiuksen hieno, mutta korostuu kuvassa, koska kengät ovat mattapintaiset ja laukku kiiltävä. Me happy - näyttävyyttä viidellä eurolla. 

Tässä kohtaa lienee vielä syytä mainita, että tripletin täydentävät samansävyiset silmälasinsangat (päätin sitten olla hullu ja ostaa kolmannet samanväriset silmälasit).

Ei kommentteja: