perjantai 15. tammikuuta 2016

Kadonneet tavarat

Alan turhautua tähän kadonneiden tavaroiden tilanteeseen. Olen onnistunut hukaamaan kaksi itselleni todella tärkeää tavarasettiä.

Ensimmäiseksi katosivat parsinneulani, minulla oli niitä kaksi siis kaksi neulaa, joita säilytin yhteisessä tilkussa. Neulat olin saanut äidiltä ja ne olivat kulkeneet uskollisesti mukanani ainakin 15 vuotta, mutta nyt niitä ei löydy mistään. Olen kääntänyt koko huushollin ympäri ämpäri, kaivellut, penkonut, hakenut ja etsinyt - turhaan. En löydä niitä mistään. Turha sanoakaan, että olen pulassa, koska en voi parsia villasukkia tai päätellä lankoja, koska pienempien neulojen silmään eivät villalangat mahdu. Pahaa pelkään, että myöskään kaupoissa ei ole tarjolla uusia noiden tilalle.

Toinen kadonnut tavara ovat pesupussit, rintsikoiden pesuun käyttämäni muovitetut pussit ovat tallella, mutta ne muut pienemmät ja isommat pussit ovat jossain kateissa, enkä todellakaan tiedä missä. Niiden suhteen on toistettu samat toimet kuin noiden parsinneulojen ja yhtä turhaan. Myös pesupussit ovat ja pysyvät kateissa. En kerta kaikkiaan ymmärrä, minne olen voinut laittaa ne. Niitä oli sentään kuusi tai seitsemän ja jotenkin vaistomaisesti tiedän, että ne ovat kaikki samassa paikassa. En vain tiedä missä, miten ihmeessä ja minne ihmeeseen olen ne laittanut.

On äärimmäisen turhauttavaa joutua etsimään kotoaan jotain tavaraa. Minulla kun on sellainen mielikuva, että kodin tulisi olla paikka, jossa ei tarvitse miettiä tavaroiden sijaintia. Sen kun ojentaa kätensä ja kas, tavarat ovat siinä oikealla paikallaan, käden ulottuvilla. Olen tottunut siihen, että voin todellakin toimia kotonani noin, jokaisella tavaralla on oma paikkansa, johon se kuuluu. Mutta ilmeisesti kaikki tavarat eivät edelleenkään ole remontin jäljiltä oikeilla paikoillaan, koska osa ei ole siellä, missä niiden pitäisi. Vielä pahempa on se, ettei niitä löydy lainkaan, ei siis oikealta paikalta, eikä väärältä paikalta, ei miltään paikalta ja sekös turhauttaa.

Pitäisi siis varmaan ottaa seuraavan loman ja vapaapäivien tavoitteiksi laatikoiden ja kaappien läpikäyminen ja tutkailla tavaroita sen suhteen, ovatko ne oikeilla vai väärillä paikoilla. Ja ennen kaikkea etsiä sekä kadonneet pyykkipussit että parsinneulat.

Ei kommentteja: