maanantai 10. lokakuuta 2016

Valmiina saatua

Mä lopetan, ihan todellakin lopetan, puhumisen viimeisista saapuvista langoista, koska niitä viimeisiä ei todellakaan tule.  Sitä mukaa kun mä kuvittelen, että nämä on ne viimeiset, niin aina löytyy joku joka haluaa lahjoittaa mulle lankoja ja mä en vaan osaa sanoa langoille ei.


Nyt meille muutti kassillinen valmiiksi kudottuja sukkia ja tumppuja sekä vähän lankaa. Nämä minun oli tarkoitus purkaa ja kutoa isommiksi (koska ennen näiden noutamista oletin niitä olevan vain pari paria). Osaa ei näköjään ollut pidetty lainkaan, osa taas oli vähän käytettyjä. Päätin pistää kaikki pyykin kautta tarkempaan syyniin. En nähnyt mitään järkeä noiden uusien purkamisessa, kun kerran olivat uusia ja käyttämättömiä eli päätin katsella kohdilleen muutamat lenkeiksi jääneet silmukat ja huonosti asettuneet päättelyt ja pesun jälkeen siirtää ne joulupatapussiin. Olen ihan varma, että ne ilahduttavat siellä jotain paljon enemmän kuin näitä minun yltäkylläisyydessä eläviä vastaanottajiani (joille sitä paitsi voin kutoa varastoissani olevista langoista parit sukat lisää). Muutamat sellaiset, joiden malli ei ollut paras mahdollinen ja joita oli käytetty, pistän purkuun.

Samassa paketissa oli toki pari jämäkerää lankaa ja yksi puoleksi purettu kaulaliina, sen verran noissa on lankaa, että yhden sukkaparin saa helposti ja pari-kome paria lisää noista, jotka on tuomittu purkuun parittomina tai malliltaan vääränlaisina.

Ei kommentteja: