keskiviikko 16. marraskuuta 2016

En sit ostanut

Olen taas yrittänyt vältellä ostamista ja onnekseni välttänytkin joidenkin kohteiden ostamista. Olin antanut itselleni luvan hankkia huuto.netistä 6 kerää beigeä seiska veikkaa tilipäivänä, joku muu oli onneksi ehtinyt ostaa ne jo ennen minua, samoin kävi parin muun lankapaketin kanssa.

Talvikengät löysin omista varastoista, joten nekin sain ruksittua ostoslistalta rahaa käyttämättä. Itse asiassa kaivoin esiin kaksi erilaista kenkäparia. Toiset ovat vaelluskengät, joissa on kova pohja ja toiset nilkkurit, joiden tikkaukset eivät ole aivan ideaalissa paikassa. Kumpikaan kenkäpari ei siis ole täydellinen, koska kovat pohjat kuormittavat ukkovarpaan tyviniveltä pitkään käytettyinä ja toisaalta toisen parin tikkaukset painavat ikävästi pitkään käytettynä. Myönnän siis edelleen katselevani sillä silmällä pehmoisia talvikenkiä, mutta uskoakseni pystyn pitämään itseni kaidalla tiellä ja hankkimaan uudet talvipopot vasta sitten, kun nuo kaksi paria ovat siirtyneet ajasta iäisyyteen.

Myöskin aika monta kertaa olen onnistunut sulkemaan silmäni mielenkiintoisilta uusilta vaatteilta, joita olen netistä bongannut. Nyt vaan ei osteta uusia vaatteita. Niitä ei osteta täsmälleen 13 kuukauteen tästä eteenpäin - vasta sen jälkeen voin kirjoittaa otsikon uudelleen ja onnitella itseäni selviytymisestä.

Ei kommentteja: